Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Groepspsychologie --- Zelfkennis --- Studenten ; hoger onderwijs --- Communicatie
Choose an application
Dutch literature --- 378.18:82 --- 949.32 LEUVEN --- Studenten: statuut. Maatschappelijke problemen van studenten-:-Literatuur. Algemene literatuurwetenschap --- Geschiedenis van België: hertogdom Brabant; provincie Brabant--(reg./lok.)--LEUVEN --- 949.32 LEUVEN Geschiedenis van België: hertogdom Brabant; provincie Brabant--(reg./lok.)--LEUVEN --- 378.18:82 Studenten: statuut. Maatschappelijke problemen van studenten-:-Literatuur. Algemene literatuurwetenschap --- 870 --- proza --- prose
Choose an application
Higher education --- anno 2000-2009 --- anno 1900-1999 --- anno 2010-2019 --- Antwerp --- 378.183 <493> --- 378.18 <493 ANTWERPEN> --- Studentenvereniging. Faculteitsvereniging--België --- Studenten: statuut. Maatschappelijke problemen van studenten--België--ANTWERPEN --- Contains audio-visual material --- 378.18 <493 ANTWERPEN> Studenten: statuut. Maatschappelijke problemen van studenten--België--ANTWERPEN
Choose an application
Doelstelling: Deze studie in de vreemdetaalverwerving geeft de stand van zaken weer van computer-ondersteund talenonderwijs voor Engels aan het Departement Vertaalkunde van Hogeschool Gent en toont aan of de computer er genormaliseerd is, zoals Bax (2003) als doel van dit type onderwijs aanduidde. Hiervoor werd onderzocht hoe Engelse docenten en studenten die het Engels als vreemde taal verwerven, bepaalde technologieën gebruiken en percipiëren.Bax, S. (2003). CALL - past, present and future. System, 31(1), 13-28. Middelen of methode: De resultaten kwamen tot stand op basis van een literatuurstudie en drie enquêtes die gebaseerd zijn op Jagers onderzoek (2009). Binnen het Departement beantwoordden zeven docenten de eerste enquête, vijftig derde Bachelorstudenten de tweede en dertig Bachelorstudenten de derde. Deze laatste enquête bleek nodig om een duidelijker zicht te krijgen op de percepties van de studenten.Jager, S. (2009). Towards ICT-integrated Language Learning. University of Groningen. [Online] http://irs.ub.rug.nl/ppn/322895596 Resultaten: Uit de resultaten blijkt dat beide groepen voor het computergebruik vooral twee online tools vermelden: nieuwssites en woordenboeken. Algemeen duiden de percepties op een grote tevredenheid met het computergebruik. Ook werd ontdekt dat Bax' normalisatie nog niet is bereikt, hoewel studenten, iets meer dan docenten, denken dat de computer ooit volledig geïntegreerd zou kunnen zijn in het talenonderwijs.
CALL. --- Didactiek. --- EFL docenten. --- EFL studenten. --- Engels. --- Percepties. --- Studie in de (vreemde)taalverwerving. --- Vreemdetaalverwerving. --- Vreemdetalenonderwijs.
Choose an application
Didactic strategies --- Higher education --- samenwerking --- studeren --- studenten --- communicatievaardigheden --- professionaliteit --- organisatiepsychologie --- effectiviteit
Choose an application
Featuring black and white linocuts by: Julia Weck, Katharina Schilling, Markus Liehr, Mirjam Jacob, Petra Polli, Marie Carolin Knoth, Martin Gross, Robert Brambora, Thomas Stephanblome, Patrick Eicke, Monika Gary-Krug, Tino Geiss, Sebastiann Speckmann, Benjamin DittrichJens Schubert, Julika Achtzig, Anja Triestram, Annika Kleist, Uta Zeidler, Anna Schmocker, Agnes Lammert, Jannine Koch, Karoline Schneider, Claus Stabe, Carolin Schreier, Franziska Neuhofer, Tino Geiss, Berit Mücke, Mandy Kunze, Patrick Fauck, Rebekka Gnädinger, Philipp Orlowski, Rahel Pötsch, Robert Schwark, David Röder.
Choose an application
Dit boek is gericht op jongeren met autisme en/of AD(H)D die verder gaan studeren, maar het kan ook voor andere jongeren met dit vooruitzicht een ondersteuning zijn. Voor ouders en begeleiders kan het een gids zijn voor de begeleiding van deze jongeren. Elk hoofdstuk bevat informatie over specifieke thema's rond verder studeren, zoals studiekeuze, zelfstandig wonen, studievaardigheden en stage. Concreet bestaan deze hoofstukken uit concrete stappenplannen, tips en ervaringsverhalen van studenten en hun begeleiders. Het boek is geschreven vanuit de Nederlandse context, met verwijzingen naar studierichtingen, studieniveaus en instellingen uit het Nederlands grondgebied. Het merendeel van de onderwerpen en thema's zijn echter universeel inzetbaar.
autisme --- Pupil counseling. Pupil guidance --- studiebegeleiding --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Social policy and particular groups --- Autisme --- Studenten --- Hoger onderwijs --- Hogescholen --- Universiteiten --- Studentenbegeleiding --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Student --- Hogeschool --- Universiteit
Choose an application
This book reveals the powerful patterns of social inequality in American higher education by analyzing how the social background of students shapes nearly every facet of the college experience. Interviews with students from Yale and Southern Connecticut State University highlight how American higher education reinforces the same inequalities it has been aiming to transcend. -- Book Jacket.
378.4 <73> --- 378.18 <73> --- Education, Higher --- -Education, Higher --- -College students --- -Educational equalization --- -Income distribution --- Distribution of income --- Income inequality --- Inequality of income --- Distribution (Economic theory) --- Disposable income --- Educational inequality --- Equal education --- Equal educational opportunity --- Equalization, Educational --- Education --- Affirmative action programs in education --- College life --- College students --- Universities and colleges --- University students --- Students --- Higher education --- Postsecondary education --- Universiteiten--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA --- Studenten: statuut. Maatschappelijke problemen van studenten--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA --- Social aspects --- -Economic aspects --- -Social networks --- -Cross-cultural studies --- Cross-cultural studies. --- Aims and objectives --- Educational equalization --- Income distribution --- Social networks --- Economic aspects --- 378.18 <73> Studenten: statuut. Maatschappelijke problemen van studenten--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA --- 378.4 <73> Universiteiten--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA --- Education [Higher ] --- United States --- Cross-cultural studies
Choose an application
Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- gezondheid --- hulpverlening --- studenten --- eenzaamheid --- studentenbegeleiding --- psychosociale hulpverlening --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- #KVHB:Hulpverlening --- #KVHB:Studeren --- 607.3 --- psychotherapie --- 489.52 --- gezondheidsproblemen --- student --- 604.6 --- medische psychologie --- ziekte --- ziektebeleving --- individuele psychotherapie, psychodynamische therapie, Rogeriaanse therapie --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs)
Choose an application
Welke is de meest geschikte omgeving voor een kind om in op te groeien? De stedelijke buurt is meestal niet het antwoord op deze vraag. Integendeel, de stad wordt beschouwd als overbevolkt, vervuild, druk, onpersoonlijk en allesbehalve een gepaste leefomgeving, zowel voor kinderen als jongeren. Dergelijke invalshoek benadrukt de stedelijke buurt als beperkend en negeert de potentiële kansen. Hoe kinderen die opgroeien in een stedelijke context dit zelf ervaren, blijft echter achterwege in de discussie. Dit boek laat de kinderen, uit 3 verschillende stedelijke buurten, zelf aan het woord. Hoe omschrijven ze hun buurt? Hoe beleven ze hun buurt? Hoe maken ze gebruik van hun buurt? Via een waaier aan kwalitatieve onderzoeksmethoden geeft de auteur een caleidoscopisch beeld over de buurten. Zij distilleert vanuit hun antwoorden verschillende buurtmechanismen. Treedt de buurt op als een socialisatiemilieu? Fungeren de sociale relaties in de buurt als hulpbronnen? Biedt de aanwezige buurtinfrastructuur een lerende omgeving aan? Op dergelijke manier achterhaalt zij welke kansen buurten geven of welke beperkingen ze opleggen. De focus ligt hierbij op onderwijs, met de volgende centrale vraag: speelt de buurt waar kinderen wonen een rol bij hun schoolkeuze, hun schoolervaringen?
Kinderen --- Onderwijssociologie. --- Steden. --- schoolomgeving --- Sociology of environment --- onderwijssociologie --- Sociology of education --- steden --- Kinderen ; steden --- Onderwijssociologie --- Buurtwerk --- Onderwijs --- 742 Scholieren en studenten --- 103996.jpg --- PXL-Education 2015 --- socialisatie --- kinderen --- leeromgevingen --- schoolkeuze --- Buurten --- Gelijke onderwijskansen --- Onderwijsonderzoek --- Stadssamenleving --- Socialisatie --- Schoolkeuze --- Provincie West-Vlaanderen --- Buurt --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Socialisatie (sociale wetenschap)
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|