Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Haal het beste uit jezelf ! Verhoog je persoonlijke effectiviteit : Deel 1 : communiceren, samenwerken en professionaliseren
Authors: ---
Year: 2010 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
EFL teachers' and students' use and perceptions of CALL: Literature review and survey
Authors: --- ---
Year: 2010 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Deze studie in de vreemdetaalverwerving geeft de stand van zaken weer van computer-ondersteund talenonderwijs voor Engels aan het Departement Vertaalkunde van Hogeschool Gent en toont aan of de computer er genormaliseerd is, zoals Bax (2003) als doel van dit type onderwijs aanduidde. Hiervoor werd onderzocht hoe Engelse docenten en studenten die het Engels als vreemde taal verwerven, bepaalde technologieën gebruiken en percipiëren.Bax, S. (2003). CALL - past, present and future. System, 31(1), 13-28. Middelen of methode: De resultaten kwamen tot stand op basis van een literatuurstudie en drie enquêtes die gebaseerd zijn op Jagers onderzoek (2009). Binnen het Departement beantwoordden zeven docenten de eerste enquête, vijftig derde Bachelorstudenten de tweede en dertig Bachelorstudenten de derde. Deze laatste enquête bleek nodig om een duidelijker zicht te krijgen op de percepties van de studenten.Jager, S. (2009). Towards ICT-integrated Language Learning. University of Groningen. [Online] http://irs.ub.rug.nl/ppn/322895596 Resultaten: Uit de resultaten blijkt dat beide groepen voor het computergebruik vooral twee online tools vermelden: nieuwssites en woordenboeken. Algemeen duiden de percepties op een grote tevredenheid met het computergebruik. Ook werd ontdekt dat Bax' normalisatie nog niet is bereikt, hoewel studenten, iets meer dan docenten, denken dat de computer ooit volledig geïntegreerd zou kunnen zijn in het talenonderwijs.


Digital
Verhoog je persoonlijke effectiviteit : deel 1 : communiceren, samenwerken en professionaliseren
Authors: ---
ISBN: 9789031378081 9789031378074 Year: 2010 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Lubok Neun.
Author:
ISBN: 9783941601123 Year: 2010 Publisher: Leipzig Lubok verlag

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Featuring black and white linocuts by: Julia Weck, Katharina Schilling, Markus Liehr, Mirjam Jacob, Petra Polli, Marie Carolin Knoth, Martin Gross, Robert Brambora, Thomas Stephanblome, Patrick Eicke, Monika Gary-Krug, Tino Geiss, Sebastiann Speckmann, Benjamin DittrichJens Schubert, Julika Achtzig, Anja Triestram, Annika Kleist, Uta Zeidler, Anna Schmocker, Agnes Lammert, Jannine Koch, Karoline Schneider, Claus Stabe, Carolin Schreier, Franziska Neuhofer, Tino Geiss, Berit Mücke, Mandy Kunze, Patrick Fauck, Rebekka Gnädinger, Philipp Orlowski, Rahel Pötsch, Robert Schwark, David Röder.


Book
Studeren met autisme : hoe werkt dat?
Authors: ---
ISBN: 9789088501586 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Uitgeverij SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is gericht op jongeren met autisme en/of AD(H)D die verder gaan studeren, maar het kan ook voor andere jongeren met dit vooruitzicht een ondersteuning zijn. Voor ouders en begeleiders kan het een gids zijn voor de begeleiding van deze jongeren. Elk hoofdstuk bevat informatie over specifieke thema's rond verder studeren, zoals studiekeuze, zelfstandig wonen, studievaardigheden en stage. Concreet bestaan deze hoofstukken uit concrete stappenplannen, tips en ervaringsverhalen van studenten en hun begeleiders. Het boek is geschreven vanuit de Nederlandse context, met verwijzingen naar studierichtingen, studieniveaus en instellingen uit het Nederlands grondgebied. Het merendeel van de onderwerpen en thema's zijn echter universeel inzetbaar.


Book
Degrees of inequality : culture, class, and gender in American higher education
Author:
ISBN: 9780801897702 080189770X 0801899125 9780801899126 1421405741 9781421405742 Year: 2010 Publisher: Baltimore, Maryland : Johns Hopkins University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book reveals the powerful patterns of social inequality in American higher education by analyzing how the social background of students shapes nearly every facet of the college experience. Interviews with students from Yale and Southern Connecticut State University highlight how American higher education reinforces the same inequalities it has been aiming to transcend. -- Book Jacket.


Book
Studenten en stille pijn : wel problemen maar geen hulp zoeken.
Authors: --- ---
ISBN: 9789035231887 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Elsevier gezondheidszorg


Book
De buurt en de school: gescheiden contexten? : een onderzoek bij kinderen naar de relatie tussen hun buurt en hun onderwijservaringen en -verwachtingen
Author:
ISBN: 9789033476068 Year: 2010 Volume: 14 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Welke is de meest geschikte omgeving voor een kind om in op te groeien? De stedelijke buurt is meestal niet het antwoord op deze vraag. Integendeel, de stad wordt beschouwd als overbevolkt, vervuild, druk, onpersoonlijk en allesbehalve een gepaste leefomgeving, zowel voor kinderen als jongeren. Dergelijke invalshoek benadrukt de stedelijke buurt als beperkend en negeert de potentiële kansen. Hoe kinderen die opgroeien in een stedelijke context dit zelf ervaren, blijft echter achterwege in de discussie. Dit boek laat de kinderen, uit 3 verschillende stedelijke buurten, zelf aan het woord. Hoe omschrijven ze hun buurt? Hoe beleven ze hun buurt? Hoe maken ze gebruik van hun buurt? Via een waaier aan kwalitatieve onderzoeksmethoden geeft de auteur een caleidoscopisch beeld over de buurten. Zij distilleert vanuit hun antwoorden verschillende buurtmechanismen. Treedt de buurt op als een socialisatiemilieu? Fungeren de sociale relaties in de buurt als hulpbronnen? Biedt de aanwezige buurtinfrastructuur een lerende omgeving aan? Op dergelijke manier achterhaalt zij welke kansen buurten geven of welke beperkingen ze opleggen. De focus ligt hierbij op onderwijs, met de volgende centrale vraag: speelt de buurt waar kinderen wonen een rol bij hun schoolkeuze, hun schoolervaringen?

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by